6 Temmuz 2009 Pazartesi

Sirket siteleri icin daha fazla icerik uretmek

Sirketlere ait kucuk websitelerinde genelde yapilan problemlerden bir tanesi sitenin elektronik bir brosur gibi gorulmesi ve 4-5 sayfa icerik ile birakilmasidir. Yine bir diger problem SEO yapanlarin bu siteyi alip belirli bir kelimeye optimize etmeye calismalari. Mesela tek bir kelime secilip bu kelime icin bir cok link ureterek bu sitenin o kelimede nerede oldugunun takip edilmeye calisilmasi hic bir sekilde optimizasyon olmuyor.

SEO daha cok hedefli trafigin siteye cekilmesidir. Hedefli trafikte o sitede ki urunu ya da servisi ariyan ziyaretcilerdir.

Bir noktada sikisan sitelerin yapicagi en iyi sey daha cok icerik uretmektir. Icerik optimizasyonun en onemli bolumudur. Ve linklerden cok daha onemlidir. Web sitelerini elektronik brosur olmaktan cikarip site haline getirmek hem kisa hem uzun vadede bir webmasterin yapabilicegi en onmeli seydir. Bunun icin sitenin buyumeye uygun bir navigasyon yapisi olmasi gerekir ve bu yapiya sahip bir sitenin eger 5-10 sayfasi varsa bu iyi bir baslangic noktasidir.

Uzun vadede zaman zaman eklenen icerikler siteyi genis icerikli bir yere ceviricektir. Kobilere ait web sitelerine eklenme ihtimali olan bir cok icerik vardir. Blog acilabilir, katilinan ya da katilinicak olan fuarlar ile ilgili bilgi verilebilir, fuarda yasanan tecrubeler anlatilabilinir, bu organizasyonlar ile ilgili resimler eklenebilir, calisanlar hakkida kisaca bilgi verilebilir, satisi durdurulan ya da yeni eklenen urunler hakkinda sayfalar acilabilir, yorumlar eklenebilir, bulundugunuz endustri ile ilgili makaleler, endustri haberleri, sirket haberleri, bir isadami gozuyle ekonomik makaleler eklenebilir ve bunun gibi bir cok farkli yontem ile yeni icerigin siteye eklenmesi mumkundur. Ayda 10 sayfa eklerseniz bu iki sene icerisinde site simdikinden cok daha buyuk olucaktir.

Daha fazla icerik daha fazla aramalarda gorunurluk demektir. Sinirli sayida ki sayfalara bir cok link ekleyerek elde edilemeyecek bisidir bu. Ve insanlar bir baglanti kurabildikleri sirketler ile is yapmak ve onlarin urununu almak isterler. Sirketinizin aktivitelerini ne kadar detayli anlatirsaniz, ayni zamanda potansiyel musterilerede neden sizinle is yapmalari gerektigini anlatmis olursunuz.

Sinirli sayida sayfalar sinirli sayida arama terimleri icin optimize edilebilirler. Sayfa sayisi arttikca ve icerik cogaldikca buna oranli olarak hedeflenen terimlerinde sayisi articaktir ve arama motorlarindan gelicek trafikde yukselicektir. Dogal olarak olusmus linklerinde sitenize verilmesi icin icerigin artmasi en iyi yontemdir. Icerik cogaldikca sitenize farkli yerlerden gelen linklerin sayisida zamanla articaktir.

Yeni yaratilmis bu sayfalardan kendi onemli sayfalariniza istedigini anchor ile linklerde verebilirisiniz. Site ici yazilar ve linklerde site disindan gelenler kadar onemlidir. Yazdiginiz icerigin icine servislerinize, urunlerinize linkler koyup bu linkleri farkli kelimeler ile duzenleyebilirsiniz. Bu linklerde ki yazilar arama sonuclarinda o ic sayfalar icin buyuk bir etkiye sahip olucaktir.

Bu sayfalarda urettiginiz icerik ile daha uzun arama terimlerini hedefleyebilirsiniz. Mesela “Istanbul ABC” kelimesine optimize olan bir sitenin bu tip alt sayfalarinda “Istanbul ucuz ABC”, “Istanbul ABC ureticileri” gibi trafigi oldugunu bildiginiz daha uzun terimlere optimize edebilirsiniz. Bu terimler sirali oldugu zaman siteniz bu tip aramalarda en ust siralara ckicaktir. Icerik eklemenin hic bir eksi yani olmasida mumkun diildir. Icerigi site duzenini bozmayacak sekilde ve sirketin profesyonelligi yansiticak sekidle eklediginiz surece hem trafiginiz, hem gelen linkler, hemde siralamalarda ki yeriniz yukselicektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder