6 Temmuz 2009 Pazartesi

İçeriğiniz Benzersiz Olursa SEO Şöleni Yaşarsınız!

Birkaç gündür hangi haber kanalını açsam Demokrasi Şöleni diye tutturan spikerleri kumandamın yeşil ileri tuşu ile zapping yaparak cezalandırıyordum. Bu demokrasi şöleni lafını bu yazımda kullanmaya karar verdim. Ama bir farkla, sadece oy kullanmayı demokrasi zannedenlere karşı güçlü bir panzehirim var. Hemde nasıl! Adı da SEO Şöleni

"Yahu arkadaşım çıldırdın mı sen? İçeriğimiz nasıl benzersiz olur diye başlık atarsın? Zaten ben özgün yani kendime özgü cümlerle benzersiz içerik yazıyorum. Daha ne yapayım amuda mı kalkayım ne istiyorsun benden!" diyen/diyecek arkadaşlarımıza hemen yanıt vermek istiyorum.

Daha önce sıkça belirttiğim gibi bilgimiz ve yeteneğimiz ölçüsünde bir web sitesi yapıyoruz. Sitemize özgün kendi dilimizle yazdımız makalelerimizi, ders anlatımlarınızı, hayata dair tutkularımızı, hedeflerimizi, sevgililerimize mektuplarımızı vs uzatmayalım yazıyoruz.

Eh yazdık. Şimdi içeriğimiz ne oldu? Bir nebze benzersiz içerik oldu. Ama ben istiyorum ki şöyle kelli felli tam üsturuplu bir benzersizlik olsun. Sitemde SEO şöleni yaşansın. Google böcekleri sürekli tarama yapsınlar. Yani benim siteme giren kişi bir yazımı okuduğunda başka yazılarımı da okusun. Hatta sürekli sitemin içinde insanlar karınca gibi dolaşsın. O yazıdan bu yazıya atlayıp-zıplayıp, koşturup dursunlar istiyorum.

Yapmam gereken çok basit ama aslında biraz emek harcanması gereken bir meseledir. Örnek verelim de bitsin şu ıstırap.

Örneğin, SEO Teknikleri ve Güncel SEO Makaleleri sitesine sahibiz. Bu web sitesinde Web Programcısının SEO Rehberi başlıklı makalemiz var. Makalemiz son derece özgün. Önce konuyla ilgili kısa bir açıklama ve ardından yüksek çözünürlüklü JPG çıktısının olduğu iki adet resim var. Hemen altında google çeviri araçları benzer yazılar bölümü ve yorum alanı var. Şimdi istiyoruz ki bu sayfayı biraz daha benzersiz hale getirelim! Ne yapacağız? CSS kutu modeli uygulayacağız. Yani örneğin yorumların hemen üzerine bir kutu koyuyoruz. Kutumuzun adı ne olsun? Evet tam tahmin ettiğiniz şey! Kutumuzun adı PÜF NOKTASI Püf Noktası kutusunda SEO ile ilgili son derece teknik bilgi içeren ama bir yada en fazla iki cümlelik bir ileti yazıyoruz.

Ne yapmış olduk? Bir yazımızda dikkat çekici css box kullanarak (arka alanı ve border genişliği ile dikkat çekici olmasına özen gösterelim) diğer yazılarımızda da püf noktalarının olduğunu belirttik. SEO konusunda benzersiz içeriğimize bir benzersizlik daha katmış olduk mu? Olduk. Bu yazıyı okuyan kişi başka yazıdaki püf noktasını merak eder mi? Hemde nasıl? Site içi bir trafik yaratımı oluştu mu? Kaymaklı ekmek kadayıfı!

Hiç amuda kalkmaya gerek varmıymış? Yokmuş. Bu iş bununla bitti mi? Bitmedi.
İstersek yazı içinde galeri tanımlarını da kullanabiliriz. Püf Noktası kutusunun hemen altına en fazla 4 resimlik fancyzoom veya başka birşey olabilir buraya resim galerisi ekleyebiliriz.

Buradaki temel bir çelişkiye dikkat çekmek istiyorum. Makale sayfamızın çabuk açılmasını/yüklenmesini istiyorsak sonda söylediğim resim galerisi stratejisini uygulamayabilirsiniz. Yani aslında her sitenin benzersiz içerik stratejisine resim galerisi gitmez. Sadece püf noktalar, bilgi notları, uyarı alanları gibi küçük metinler ama devamlılığı olan metinler ilgi çekici olur. Kullanıcının sitede kalma süresini uzatır. Kalma süresi dolaşma süresi uzayan kullanıcının size getirdiği faydaları anlatmaya gerek var mı?

Fakat bu noktada bir uyarıda bulunmak istiyorum. Uygulamayı benzersiz içerik patlaması haline çevirmek isteyen ve vur deyince öldüren kimi arkadaşlarımız bir sayfada 5-10 adet benzersiz kutu içerik açmaya ve daha fazla trafk dolaşımı sağlamayı amaçlayabilir. Aman diyeyim!

Sitepoint forumlarında biz bu konuyu çok fazla tartıştık ve açıkçası yararından çok zararı olduğuna inanılıyor. Temel zarar ise ana konudan uzaklaşıp ilgi dağılmasına ve seo için hedeflenen konudan uzaklaşılarak makale gücünün azalmasına neden olması gibi unsurlar öne çıkıyor.

O halde ne yapacaksak özel ve özgün yapacağız ama işi kararında bırakacağız. 10 adet benzersiz css kutu açmaya ve farklı renklerle ilgi çekmeye çalışmak ege yöresinin deyimiyle deli kızın çeyizi gibi herşeyi doldurmakla hedeflediğinizin tam tersi sonuçları alabilirsinz. İçerik bombardımanına tutulmuş kullanıcının matrix yorgunu ve kendini rakıya vermiş neo biçiminde olmasını istemeyiz.
Alıntı: forum.seoteknikleri.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder